3 Haziran 2011 Cuma

Sorumlu


Benim öğrencilik yıllarımda bir üst sınıfa ‘sorumlu’ geçme diye bir
uygulama vardı. Yani şöyle ki bir veya iki dersiniz yılsonu karnenizde
zayıf gelmesine rağmen sınıfta kalmıyor, bir üst sınıfa geçebiliyor,
ama o iki dersten de yine sorumlu tutuluyordunuz.
Eğer denk gelirse diğer sınıfla o derslere gidiyor ve sınav zamanlarında da
yine o dersten sınav oluyordunuz.
Geçerseniz sorumluluğunuzdan kurtuluyordunuz.
Yine kalırsanız sonuç ne oluyordu hatırlamıyorum.
Tek hatırladığım karışık bir sistem olduğu ve bunu akılda tutmaktansa
çalışmanın daha iyi olduğuydu.
Şimdi hala bu uygulama var mı bilmiyorum.
Ben hep ‘sorumlu mu’ ‘sorunlu mu’ diye karıştırırdım.
Gerçi ‘sorumlu’ olunca otomatikman ‘sorunlu’ bir öğrencide
oluyorsunuz ki buda olayın başka bir boyutu tabi.