13 Nisan 2012 Cuma

Takıntı-II





Öğrencilik hayatım boyunca belediye otobüsleri ile gittim geldim okula.
İlk yıllar sadece öğrencileri taşırdı otobüs ve sadece okul saatlerinde gelirdi.
Onun dışında gelmezdi mahalleye...
Olurda geç kalırsan, yetişemezsen ya yürüyerek giderdin okula, ya da gidemezdin.
Lisede yine belediye otobüsleri ile gittim geldim okula.
Ama bu defa aktarmalı gidiyordum ve okulum kesinlikle yürüme mesafesinde değildi.
Durağa daha erken çıkmam gerekiyordu çünkü mahalledeki otobüsü kaçırırsam,
diğerini de yetişemezdim.
O zamanda ya bir sınavı kaçırır, ya derse geç kalır,
ya da nöbetçi öğretmenlere dert anlatmak zorunda kalıp,
evden biraz daha erken çıkmam için nasihatler dinlerdim...
Öğrencilik hayatımın üzerinden çok yıl geçti,
şimdilerde sabahları belediye otobüse değil ama servise biniyorum.
Şimdi de servisi kaçırma korkusu ile evden on dakika erken çıkmam veya
gideceğim yere on dakika erken gitmem öğrencilik yıllarımdan kalma bir takıntım.