13 Aralık 2010 Pazartesi

Gönül Kumbarası


Küçük yürekler için sizinde bir kumbaranız olsun,
öksüz ve yetim çocuklar için açılmış bu kumbarada,
para biriktirmek o kadar kolay ki;
Günde bir paket sigara az için mesela.
Markete gittiğinizde bir paket cips, kola, çekirdek, çikolata eksik alın,
bir gün hamburger yemeyin mesela,
o çocukların bu lezzeti hiç tatmadıklarını düşünerek.
İhtiyacınız olduğu için değil, çok beğendiğiz için almak istediğiniz
kazağı, hırkayı, çantayı, tişörtü almayın mesela,
bırakın birinin rengi diğerinin rengi ile uymasın,
herkes ne der diye düşünmeyin,
siz o parayı nereye verdiğinizi biliyorsunuz ya o içinizi ısıtmaya yetsin.
Modası geçti diye giymek istemediğiniz çizmenizi, montunuzu,
değiştirmek istiyorsunuz ya
o çocukların her kış üşüdüklerini, ıslandıklarını düşünün mesela.
Siz bu yaşta kendinize bayramlık seçerken,
bir yerlerde bayramlılığı olmadığı için ağlayan yetim, öksüz çocuklar
olduğunu düşünün mesela.
Sadece bir iki dakikanızı ayırarak onlar için ne yapabilirim diye sorun kendinize?
Ben onların yaşındayken anne ve babamı kaybetseydim ne hissederdim?
Ya da onları çocuğunuz yerine koyun.
Karşılıksız bir çocuğun gülümsemesi için bir iyilik yapın mesela,
bunun huzuru kaplasın içinizi, kalbinizi yumuşatsın.
Hayatınızda ilk defa 'banane' ler ile vicdanınızı susturmayın,
ilk defa o kimsesiz yürekleri ilk gören siz olun.
Kumbaraya ilk gönlünüzden kopanı siz atın.
Bir çocuğun elinden de siz tutun,
siz bırakmazsanız o çocuk hiç çekmez elini emin olun.